sâmbătă, 9 februarie 2008

VIATA IN „RASCRUCI”

Cred ca fiecare are momente in care face alegeri de viata hotaratoare. Unii ajung la rascruce si nu vad decat un singur drum. Merg pe el, fie ca e bine, fie ca nu. E-adevarat, asta inseamna ca au o viata mai simpla...cel putin, se lipsesc de stresul de a-si asuma o decizie. Altii printre care ma numar si eu – cauta variante, fac tabele cu plusuri si minusuri, trag linia si aleg. Am facut lucrul acesta...dar ciudat este faptul ca nimeni nu stie ce-i este scris in destin. Vreau sa am grija de un singur lucru:cand ma uit in oglinda, sa nu-mi fie rusine de mine. Nu-mi doresc nimic special si daca spun ca vreau doar sanatate pentru mine si pentru ai mei, poate va suna simplist. Dar chiar cred ca, daca D-zeu va avea grija de asta, restul il voi rezolva eu.
Privind lucrurile cat se poate de realist, viata nimanui nu este lipsita de greutati. Cu totii avem parte de urcusuri si de coborasuri. Momentelor grele din viata le spunem mai simplu – cumpene. Fiecare are parte in viata de una sau mai multe cumpene, insa important este modul in care le depasim.
Cel mai critic moment din viata fiecarui om, dar poate mai cu seama din viata femeii, este cel care ii schimba complet modul de viata, de relationare, de raportare la ceilalti si la viata. De multe ori aceastea sunt momente nefericite, cruciale. Este bine ca in astfel de momente sa-ti fie alaturi familia si prietenii. Trebuie sa ai incredere si sa intelegi care este motivul pentru care se intampla toate astea urmand intrebari la care raspunsurile sunt doar ascunse, cel putin in prima faza. Teama ca nimic nu va mai fi ca inainte, teama ca totul se va transforma si nu in ceva bun(cel putin asa se crede) duce la panica. Dar faptul ca pentru a trece peste astfel de momente e nevoie de forta care se gaseste in interiorul fiecaruia – e o veste buna! Pentru a gasi mai usor calea catre o „alta viata” este esential sa ne gandim la ceea ce avem si la ceea ce am putea avea,nu la ceea ce am pierdut. Trebuie sa ne gandim la ceea ce ar trebui sa schimbam in viata noastra, dar mai ales la cum ar trebui sa devina viata noastra, la ce conteaza si ce nu, la ce se poate pierde si ce nu, la valoarea ficarui minut din ceea ce noi numim „VIATA”.
Teoretic, mai toti oamenii ar trebui sa stie ce conteaza pentru ei, si putini sunt cei care stiu ca a fi egoist este un lucru bun. Cand spun egoist, ma refer la faptul ca in fiecare zi fiecare dintre noi ar trebui sa-si petreaca putin timp cu sine. Ar trebui sa se iubeasca, sa-si dedice energia activitatilor relaxante ce-i vor incarca bateriile. Este esential sa gustam viata prin fiecare por al fiintei noastre, sa ne bucuram de noi ca femei/barbati, iubite/iubiti si prietene/prieteni in fiecare zi a vietii! ASTA FAC EU!
Am inceput acest articol facand referire la mine si am sa inchei la fel mentionand ca in momentele de cumpana ale vietii,am invatat sa nu las sansele sa treaca pe langa mine. Am capatat o anumita sensibilitate la ceea ce reprezinta VIATA si am invatat sa o pretuiesc.

Te intreb pe tine, tu cum faci fata momentelor cruciale?
Daca ai ceva de marturisit, o poti face aici!

2 comentarii:

Madalina Tudose spunea...

Ce ar fi viata fara "rscruci" fara momentele de fericire care imediat se transforma in dezamagire, fara suparari, fara iubire, fara suferinta, fara lupta, fara sperante inselatoare si mai ales fara iluzii, nu ar fi decat ceva fad, opac si nu am mai fi oameni, poate doar niste robotei.
Cu totii trecem prin momente dificile pe care nu credem ca nu le vom depasi vreodata dar nu e asa, oricat de greu ar fi viata merge inainte, si viata ne ofera mereu alta si alte bucurii si mereu alte lucruri frumoase atat timp cat nu uitam sa fim oameni, nu uitam sa oferim dragoste celor care merita si mai ales sa nu ne batem joc de sentimentele altora.

Nu asa ca e frumoasa viata in "rascruci"? Daca toata suferinta ar trece mai usor sau am putea sterge cu buretele anumite perioade din viata poate ar fi si mai frumos...

Oana Ab. spunea...

Si totusi fiecare om daca se gandeste bine, ar vrea sa stearga din viata lui o perioada de timp in care s-au intamplat lucruri triste, ar da orice sa treaca peste si totusi prefera mai degraba sa infrunte realitatea si chiar si asa, ramane acolo..un gol. Unii spun ca ar sterge din viata lor o luna, altii un an sau poate chiar in viata unora nu e nimic de sters,desi pe asta putini dintre noi o credem. Sunt cazuri cand desi ai parte de bucurii, te simti implinit, simti ca traiesti cu adevarat, finalul se doveste a fi unul neplacut in sensul ca se lasa cu dezamagire, frustare si iarasi se ajunge la acel gol de care vorbeam mai sus. Am dori sa facem multe in viata, de asemenea sa stergem multe ori putine, asta depinde de fiecare, ne-am dori ca totul sa se fi intamplat altfel, dar ce bine ar fi daca destinul ar fi de partea noastra...
Dar sa privim partea buna a lucrurilor: aceste momente dificile de care noi avem parte, prin care noi trecem mai devreme sau mai tarziu ne face mai puternici si cand te simti puternic si te uiti in urma ajungi sa crezi altceva si nu poate fi decat de bine deoarece vezi lucrurile altfel, din alta perspectiva. Sau te uiti in urma si iti dai seama ca regreti anumite lucruri, ramai cu pareri de rau si atunci..te intristezi pentru in sinea ta stii ca ai fi putut face ca totul sa fie bine la momentul acela si totusi..nu s-a facut nimic! Se zice ca timpul le rezolva pe toate..o fi adevarat,n-o fi adevarat...depinde de fiecare!Eu stiu sigur ca timpul te ajuta sa vezi lucrurile altfel, din alt unghi, din alt punct de vedere si cred ca oricine mi-ar da dreptate.
Inainte de toate, chiar de in viata avem parte de bune si de rele nu trebuie sa uitam ca suntem oameni si ca asa vom ramane pana la capat pentru ca asta implica multe si chiar ...totul.